چاقی شکمی

چربی اضافی بدن پیامدهای جدی برای سلامتی دارد . این بیماری با سطوح بالای کلسترول ( " بد " ) کلسترول و تری گلیسرید و سطوح پایین hdl همراه است . این بیماری پاسخدهی بدن به انسولین را کاهش داده و قند خون و انسولین را افزایش می‌دهد. چربی اضافی به علل اصلی مرگ و ناتوانی از جمله حملات قلبی , سکته , فشار خون بالا , سرطان , دیابت , استئوآرتریت , کبد چرب و افسردگی کمک می‌کند .
با مواجهه با این ریسک‌ها , تعجبی ندارد که بدانید چقدر باید وزن داشته باشید . اما این سوال رایج و مهم در واقع سوال اشتباه است . برای سلامتی , موضوع این نیست که چقدر وزن دارید , اما چقدر چربی شکمی دارید .
ارزیابی روش‌های چاقی در طول سال‌ها تغییر کرده‌است . اما وقتی دانشمندان تشخیص دادند که آنچه مهم است وزن بدن نیست , اما چربی بدن , استانداردهای شروع به تغییر کرده‌است . شاخص توده بدنی ( bmi ) به عنوان استاندارد تشخیص اضافه‌وزن و چاقی شناخته می‌شود .

آیا می‌توانم آن را تغییر دهم ؟
بهترین راه برای کاهش چاقی شکمی ، از دست دادن وزن است . البته هنگامی که شما لاغر می‌شوید ، می‌توانید انتخاب کنید که کاهش وزن در کجا رخ خواهد داد . بنابراین ممکن است وزن خود را در ران یا باسن خود از دست بدهید و همچنان چربی شکم خود را حفظ کنید . اما کاهش وزن در شکم شما ممکن است به بهبود خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک کند .
با دکتر خود در مورد میزان وزن خود صحبت کنید و سلامتی خود را بهبود بخشید . سپس گام‌های کوچک برای ایجاد تغییرات مادام العمر در رژیم غذایی سالم ، ورزش ، کاهش استرس و بهبود حس سلامت خود بردارید .